Věčný boj s váhou: Jednoduchá pravidla, kterých se držte

Věčný boj s váhou: Jednoduchá pravidla, kterých se držte

Váha je příliš vysoká

Určitě jste si zkoušela počítat své BMI a možná jste s hrůzou zjistila, že v tabulce jste v červeném poli. Dozajista vás to vyděsilo a možná jste se rozhodla s tím hned něco udělat. Ovšem pozor! Tato hodnota nemusí být zcela směrodatná. Pokud chcete opravdu zjistit, jak na tom jste s tuky v těle, zajděte ke svému obvodnímu lékaři, mnohdy má i gynekolog váhu, která zjistí přesné hodnoty v těle, anebo si nechte poradit u výživové poradkyně. Možností je spousta. To je první krok a záleží na vás, jestli vydržíte a budete pokračovat.

Strava je základ

Ano, jsme to, co jíme. Všichni jsme si toho vědomi, ale ne každý má vůli na to, nezakousnout se do čokolády nebo nejíst po šesté hodině večerní. Ale věřte, že kousek sladkého si dát můžete, jen si ho nedávejte před spaním ale během dopoledne a večer se zakousněte místo do rohlíku do okurky či rajčete.

Zdrava_svacina

Samozřejmě chápu, že na počítání příjmu kalorií a zároveň energetického výdeje nemáte čas a asi ani chuť. Ale věřte, že postačí zdravý selský rozum. Můžete začít tím, že si budete dávat porci jídla na malý talířek. Nevejde se vám toho tam tolik, a když vás bude honit mlsná, nakupte si proteinové tyčinky, vysoko procentní čokoládu nebo sušenky s vlákninou, které budu pro vaše tělo mnohem lepší než tatranka či Milka. Zařaďte do jídelníčku čerstvou zeleninu a ryby, naopak se zkuste vyvarovat tlustému masu (vepřové) a smaženým přílohám. Pokud zvládnete vynechat pečivo, jste na nejlepší cestě ke snížení váhy a pokud chleba k životu potřebujete, kupte si celozrnný nebo si dejte jen malý krajíc klasického. Hodně pijte, ideálně čistou vodu, pokud vám nechutná, dejte do ní citron a trochu medu.

pravidelny_pohyb

Pohybem ku zdraví

A jestli chcete své spalování opravdu nakopnout, začněte se hýbat.

Budete se cítit lépe a kilogramy půjdou dolů samy. Postačí hodinová procházka rychlejším tempem dvakrát třikrát týdně a k tomu lehké posilování také dvakrát v týdnu. Už o pár dnech určitě ucítíte rozdíl. A nezapomeňte se kromě vážení také měřit v pase, centimetry jdou mnohdy rychleji dolů než kila.